Kära far

 
Det här fotot hänger hemma hos mig. Det är en bild på pappa efter en avslutad ayurveda behandling han fick under en resa i Indien. Hela bilden är "så min pappa". Blicken när han ler, det sneda leendet och öppenheten för att prova något nytt.
 
Många barn frågar varför han har ett sår på huvudet och varför han blöder. Vuxna tittar till lite extra och ibland frågar de vad som har hänt. En del tycker att han påminner om Mahatma Gandhi. Bilden lämnar nästan ingen oberörd.
 
Om jag har förstått det hela rätt sätter man leran på huvudet för att "stänger in" den goda energin efter en behandling.
 
Det är min systerson som har fotat sin morfar.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 mittilivetochjag:

Underbara bilder!
Åh, vad jag önskar att jag någon gång tar mig dit och får en riktig behandling!
Kram!

2 gunita:

Lilla kära pappa, sååå fin:)

3 Tina:

Vilken underbar bild!! <3

Bläddrar genom din blogg och konstaterar (igen) att du tar fruktansvärd bra bilder. Keep it up! :)

Kommentera här: