Konflikthantering - Barnets position

 
Under gårdagens yogapass sa Tina till oss att vi kan alltid komma tillbaka till barnets position om det känns tungt. Att barnets position är jättebra att utöva hemma om vi känner oss stressade eller är i konflikt.
 
Genast fick jag upp en bild i huvudet hur chefen kommer och skäller på mig och jag bara går ner i barnets position...kanske värt att prova ;)
 
Så, självklart tog jag tillfället i akt när jag kom hem och det var en diskussion om vem som skulle ta hand om disken efter kvällsmaten.
 
 
  
Tyvärr hjälpte det inte, jag åkte på disken i alla fall! Men jag fick vila en liten stund innan det mentalt tunga arbetet.
 
Barnet position - Avslappnande, lugnar ner hjärtat och nervsystemet. Lindrar smärta i nedre delen av ryggen.
 
 
 

Kommentarer:

1 Inger:

Ha,ha, så rolig du är! Synd att det inte hjälpte men som sagt, du fick vila lite...:)

2 Lotta:

:) tycker du ska prova på jobbet med!

3 MARTINA:

HAHA

4 mittilivetochjag:

Haha! Jag hoppas verkligen att det är just haha! Annars hade det varit hemskt att se dig ligga så inför din man! :-D
Men som du säger är det svårt ibland att utföra vissa yogarörelser (och annat som har med mindfulness att göra). Att ha tid och ro att utföra uppgifter som krävs ger så mycket! :-)
Kram!

5 Joe:

Hahahhah!!! Helt underbart inlägg!!!

Kommentera här: