Vilken kärlekshistoria!

Kanske har ni läst om den här vackra historien tidigare, men den tål att upprepas!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

För 35 år sedan satt PK (Pradyumna Kumar Mahanandia) på torget i New Delhi och tecknade porträtt av turister.

Dit till torget kom den då 20 år gamla Lotta, som hade bilat från Sverige i 22 dagar med tre vänner i en folkabuss.

Tycke uppstod omedelbart. Lotta lämnade sina vänner och påbörjade en resa hem till PK´s hemby vid Bengaliska viken. Där blev de man och hustru. Lotta återvände hem efter tre romantiska veckor.

De brevväxlade och när PK studerat klart på konstskolan sålde han allt han ägde och köpte en cykel.

- Jag visste att solen går ner i väster så jag började cykla i den riktningen. Jag visste inte hur långt det var. Jag hade ingen kunskap om geografi.

- Det var längre bort än jag hade trott. Jag trodde att Lotta bodde i Schweiz.

Efter tre veckor hade han så ont i rumpan att han inte kunde sitta på toaletten.

5 månader senare hade han cyklat över Indiska berg, genom Irans öknar och längs Svarta havets kust. Liftat genom Europa och sovit utomhus med teckningsblocket under armen.

 

 I dag har Lotta och PK två barn och bor i Målsryd. Är det inte fantastiskt!! Undra om den här historien kommer att bli film...?!

 

 Ni har väl inte missat att Lotta har kundaliniyoga på onsdagar på Divya spa, läs mer om Lotta här!

 

Bilder och text har jag hämtat från Wendela på Aftonbladet, där kan du läsa hela historien.

 

/Camia, Divya spa