Bokomslag

Pelle gick på kvällspromenad med barnen ner till Margits kiosk och kom hem med den här boken.
Jag tycker inte om bokomslaget!  När jag gick förbi boken, som låg på hallbordet var jag tvungen att lägga en annan bok över den. :) Hade ni köpt den här boken ute i handeln? Vem vill gå och lägga sig och bli påmind om vad som kryper där varje kväll!!
Men självklart skall jag läsa den. Det är en deckarroman och handlar om några unga studenter från Chalmers som har hyrt ett hus tillsammans i Haverdal. Det är alltid kul att läsa böcker som är utgivna av mindre förlag och okända författare. Ibland är böckerna riktigt bra och ibland riktigt dåliga, precis som böckerna från stora förlag.
 
Som lite motvikt till det hela, lägger jag upp en kul bild på Joels is-drink!
 
 
/Camia, Divya spa
 

Kommentarer:

1 Sabine-Välbefinnaren:

HiHi... jag förstår. Kanske får bli till att testa maskrosblad nästa vår. Dom smakar lite "farligt" när dom är så beska.
Gurkmeja är verkligen nyttigt, men då speciellt den färska varan som påminner om ingefära till utseendet. Tycker absolut att du ska äta det mer.

Kram kram

PS. Bokomslaget ser verkligen obehagligt ut så jag förstår att du la en annan bok över. Men jag skulle inte tro att det var en deckare, snarare en bok om kryp. =)

2 Linn:

Nä fy vilket otäckt bokomslag! Min pappa är veterinär och prenumererar på veterinärtidningar. En av dem hade som specialitet att ha närbilder på otäcka kvalster, infekterade sår och sånt på framsidan. Pappa la givetvis tidningen på köksbordet. Jag var alltid tvungen att vända på dem eller lägga något över för usch vad jag tyckte att det såg äckligt ut.

Ser att Sabine skrivit om grukmeja här. Vi köpte några rötter på en thai-affär i fredags, 100 g för 12 kr. Det är superfascinerande. Man blir KNALLGUL om fingrarna och tungan. Det ser ut som currygryta ungefär när man borstar tänderna och spottar... Sambon har läst en massa studier kring kurkumin som finns i gurkmeja, tydligen slåss läkemedelsbolagen om att få sälja det som läkemedel. Den sägs ha lika starka antiinflammatoriska egenskaper som läkemedel, hämma "cancerprocesser" i kroppen och de har forskat på det i tio år utan att hitta något dåligt med det. Verkar som att det bara är att käka på, alltså!

Svar: Jaha, det är i en thaiaffär man kan köpa den, funderade på det tidigare. Skall man bara hacka den i små bitar och fräsa ner den bland grönsakerna, riset eller vad man nu äter?
Divya Spa

Kommentera här: