Stilleben

Jag köpte två stolar som stod övergivna på en loppis för några år sedan. De skulle strax stänga och ingen ville ha dem. När jag kom hem och tittade lite närmare på dem såg jag att det satt en klisterlappar undertill. Tyvärr har jag varit slarvig och de har nästan försvunnit. Men det visade sig att de kom ifrån Umedalen mentalsjukhus.
Och Umedalens mentalsjukhus är det sjukhus man utförde mest lobotomeringar, lät människor ligga i "långbad", vilket innebar iskallt/varmt vattenbad i upp till 10 timmar! Lät människor hamna i insulinkoma avsiktligen. Allt detta bara för att de skulle hålla sig lugna. Usch, jag mår dåligt bara jag tänker på det. Jag försökte göra lite efterforskning om dessa stolar gjordes på sjukhuset, men jag har inte fått något svar på det.
Hur som helst, nu står de i min trädgård och jag tycker om dem.
 
 
/Camia, Divya spa
 

Kommentarer:

1 Queen of Kammebornia:

Tur att de fick komma till dig!

2 åsa:

Usch vilken historia de stolarna har, tur att du får ta hand om dem och
ge dem lite finare framtidshistoria:)

3 Johanna:

haha jag är ute och raggar, singel som jag är, eller raggar och raggar, men ute iaf haha

4 Piccolacasa:

Tänk att så sköna gröna stolar har varit med om sånna hemskheter!

5 Ulrika:

Vilken historia! Vad intressant att få reda på ursprunget till de vackra stolarna! Kram

6 Erika:

Hej! Vilken fin blogg du har! Ska ta mig en närmare titt.
Kram!

Kommentera här: